سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخوانید تا ببینید استرس، اضطراب و نگرانی چه بلایی سر بدن تان می

استرس میتواند بر ذهن و بدن تاثیر منفی بگذارد یا ممکن است شرایط را بدتر کند. به نظر میرسد این حالت به خاطر عدم تعادل هورمونی، عملکرد نادرست اندام ها و رفتار بدن برای حفاظت از شماست. شما نمیتوانید استرس را کنترل یا درمان کنید اما میتوانید آنرا از طریق پیروی از یک سبک زندگی سالم و تغذیه مناسب کاهش دهید. در این مقاله، ما قصد داریم تاثیرات افسردگی و اثرات زیان بار آن بر ذهن و بدن را مورد بحث قرار دهیم.

استرس چیست؟

داشتن کمی استرس مهم نیست چرا که به شما کمک میکند تا متمرکز و هوشیار بمانید، با چالشهایتان روبرو شوید، به موقع کارها را انجام دهید و به شما قدرت میدهد تا از خود دفاع کنید؛ اما اگر از حدی بیشتر شود، میتواند مضر باشد. زمانی که میزان استرس بالا میرود، به راحتی درگیر مشاجره میشوید و عواطفی که منجر به بروز مشکلات سلامتی میشوند بیشتر بروز میکنند. استرس مزمن میتواند تقریبا روی هر سیستمی از بدن شما تاثیر بگذارد.

استرس

کشتن مغز و قدرت تفکر

زمانیکه کسی استرس را تجربه میکند، بخشی از مغز که مربوط به پردازش عاطفی است، سیگنال اضطراب به مغز میفرستد.

استرس بر قدرت یادگیری و حافظه شما اثر منفی گذاشته و باعث مرگ مغزتان خواهد شد. از علائم آن کمبود خواب، سر درد را میتوان ذکر کرد. همینطور افراد برای آرام شدن به مصرف نوشیدنی های الکلی یا کشیدن سیگار سوق پیدا میکنند.

اثرات مضر استرس بر مغز عبارتند از:

1- ممکن است بر قدرت تفکر و روابطتان تاثیر بگذارد.

2- استرس مزمن در دراز مدت منجر به تغییراتی در مغز میشود و خطر بیماری روانی را افزایش میدهد.

3- میتواند در طولانی مدت در ساختار و عملکرد مغز تغییر به وجود آورد.

4- به حافظه لطمه وارد کرده و نواحی مغز را کوچک میکند.

...

ادامه توضیحات را در لینک اصلی زیر بخوانید:

بخوانید تا ببینید استرس، اضطراب و نگرانی چه بلایی سر بدن تان می آورد!